012-2307867 / azlindaazis@gmail.com

Thursday 1 January 2015

CARA MUDAH KECUT DAN HILANGKAN JERAWAT

Assalamualaikum...

Setiap orang mesti pernah rasa jerawat kat muka kan. Tak kira lah walaupun hanya 1 je kan. Saya sendiri dah rasa macam mana teruknya rasa bila jerawat penuh kat muka. Kalau boleh nak tepek banyak-banyak foundation kat muka ni supaya jerawat-jerawat tu xnampak.


Tengok lah gambar saya masa student dulu..teruk sangat. Jerawat penuh 1 muka kan.

So kat entri ni saya nak share sikit antara tips paling mudah yang kita boleh gunakan untuk kecutkan jerawat-jerawat yang naik kat muka:-

1) Limau Nipis
- Banyak kegunaan sebenarnya limau nipis nie. Nak hilangkan jeragat pun boleh.
- Cara dia mudah aje. Potong limau nipis, perah sikit limau tu supaya airnye keluar. Lepas tu tekap-tekapkan kat tempat jerawat tu. Biarkan sampai kering lepas tu cuci lah muka. 
- Senang sangatkan??? TAPIIIII...saya pasti korang mesti menjerit punya kalo guna limau nipis ni. Pedih dia memang perghhhhh...bole menangis dibuatnya. Nak-nak kena pulak jerawat yang banyak macam saya dulu kan.
- Untuk hilangkan jeragat boleh buat limau nipis ni sebagai masker muka. 

2) Ubat Gigi
- Ubat gigi juga boleh digunakan untuk mengecutkan jerawat tau.
- yang ni penah jugak saya amalkan. 
- Amik ubat gigi sapukan pada jerawat sebelum tidur. bangun pagi basuh. Yang ni agak best juga sebab tak sepedih macam menggunakan limau nipis.

3) Putih Telur
- Cara ini saya memang tak pernah cuba lagi. Tapi petua yang ni saya dapat dari kawan saya masa muka saya penuh jerawat dulu. 
- Amik putih telur letak dalam bekas. 
- Kemudian letakkan kapas dalam putih telur tu dan tepekkan kapas kat jerawat or muka. Biar sampai kering pastu tarik kapas dan cuci muka.
- Putih telur ini pun boleh digunakan untuk mencantikkan dan menegangkan kulit.

Tapi sekarang ni dah mudah, tak payah bersusah payah nk buat ni semua untuk hilangkan jerawat serta parut jerawat. Sebab sekarang dah ada supplement yang dapat membantu menjaga kulit dari dalam dan semulajadi.

Macam saya sekarang amalkan 3 supplement hebat yang bantu menjaga kulit saya dari muka berjerawat macam dulu.

B COMPLEX (1 botol ada 120 biji - tahan 4 bulan)
Sustained Release VITA-C (1 botol ada 180biji - tahan 6 bulan)
VITA-E Complex (1 botol ada 120 biji - tahan 4 bulan)

Kulit cantik, badan sihat, jerawat dan parut jerawat tiada!!

Tadaa...tengok muka saya sekarang, satu jerawat pun tiada, malah parut jerawat batu dulu pun semua dah hilang!!




Jadi pada siapa-siapa yang berjerawat dan mahu cuba tips diatas, sila-sila kan lah..

kalau nak tau pasal shaklee..
kalau nak beli produk shaklee..
kalau nak jadi ahli shaklee..
kalau nak tahu more info..


No comments:

Post a Comment