012-2307867 / azlindaazis@gmail.com

Thursday 15 January 2015

2nd OT (Occupational Theraphy) for Muhammad Faris Aqil

Assalamualaikum..

13 Januari 2015 -3.00 petang, Saya dan husband bawa Aqil untuk 2nd OT dia di HUKM.



Mula sekali, teachers suruh Aqil masuk bilik 10. Bilik 10 tu lebih kurang macam playground lah..ada jambatan gantung, buaian dan lain-lain. Aqil memang seronok lah dalam tu sampai tak tercontrol. Aqil nak main mana yang dia suka dah ikut kehendak dia. Mula-mula masuk je dia dah terpikat nak main kat jambatan gantung tu..Tapi teacher pulak tarik dia untuk main buaian.. Hasilnya memang dia tak nak lah..Dia keraskan badan dia tak main buai..Sudahnya teacher biar aje dia main. Tanpa paksaan, akhirnya Aqil main juga buaian tu dan permainan lain dengan sendiri.



Lepas tu, Aqil disuruh masuk bilik 3 pulak.. Bilik 2 ni adalah bilik yang Aqil mula-mula masuk masa 1st time terapi dia kat sini..bilik yang sama dan meja yang sama..hehehe..

Ni gambar Aqil masa OT yang 1st time dulu masa bulan Nov 2014.
Dapat amik 1 gambar je masa ni. Maklumlah 1st time kan..



Then ni adalah 2nd OT Aqil - 13 January 2015

 

 

 

 Alhamdulillah.. perbezaan masa kali pertama dan kali kedua terapi Aqil nampak perbezaan yang ketara sangat...
Masa mula-mula dulu Aqil memang kurang sangat fokusnya dan cepat bosan ngan setiap permainan yang teacher bagi..
Tapi terapi yang kedua ni, alhamdulillah Aqil buat sampai habis setiap apa task yang teacher bagi. Teacher sendiri pun nampak peningkatan Aqil..

Harap-harap peningkatan perkembangan Aqil akan terus meningkat. Mommy sentiasa doakan yang paling terbaik untuk anak syurga mommy ni Muhammad Faris Aqil.

amin,,,

No comments:

Post a Comment