012-2307867 / azlindaazis@gmail.com

Monday 15 September 2014

Tips Hilangkan Parut Chicken Pox

"CHICKEN POX"
Dengar pun dah takut... mane tak nye...sebab dengan demam..pastu susah nak tidur sebab gatal...yang paling kita TAKUT adalah PARUT yang akan tinggal...

Chicken Pox diusia 32 tahun???....Dah 30an baru nak kena chicken pox...itu lah yang sangat merisaukan...confirm susah nak hilang parutnya...
Itu lah yang hubby saya alami pada Mac 2014.

Kesian tengok hubby kena masa tu...terpakse di quarantinekan dari saya dan anak-anak..Tak dapat nak main ngan anak, xdapat nak dekat ngan anak...

Proses kena chicken pox macam biasa lah.. mula demam panas, pastu akan mula lah naik bintik2 chicken pox tu... Atas nasihat orang tua2, hubby pegi lah minum air kelapa...
Nah...amik ko...lepas minum air kelapa tu mmg banyak gila keluar terutamanya kat muka...xsangka gila (masa tu balik kg mlaka)



So bila dh balik kl, sy bwk hubby gi klinik n doc marah sbb hubby minum air kelapa n doc kate sebenarnye ade vaksin yang kita boleh amik utk elakkan chicken pox lg teruk..

so PERINGATAN untu semua!!!! sila lah berjumpa doktor terlebih dahulu sebelum minum ape2 ye..sebab sekarang ni dah macam2 vaksin ade..even ade vaksin untuk saya dan anak2 juga untuk elakkan berjangkit...

Bila chicken pox dah kering mmg sy kesian sgt kat hubby sebab anak tak nak dekat langsung dengan die...anak2 semua takut tgk muka die.. SEDIH SANGAT!!!! 

Doc hanya bg calamine lotion je utk parut chicken pox tu... Saya sebagai isteri yg solehah dan yang sangat sayangkan hubby ni pun amik langkah untuk menggunakan VITAMIN E SHAKLEE..

Saya terpaksa rajinkan diri saya hari2 untuk nak tgk parut2 chicken pox hubby hilang sebab memandangkan hubby agak kurang rajin.. biasa lah lelaki kan...
Hari2 saya paksa hubby telan sebiji vita E dan saya sapukan Vita E tu kat parut chicken pox die...HARI-HARI ye... nak cantik kena lah rajin dan konsisten...
Dalam masa yang sama saya bg hubby minum ESP...tp esp ni die slalu skip sebab die malas nk bancuh. Tiga hari sekali saya akan sapukan masker vita E + esp + yogurt kat muka hubby untuk kesan yg lebih cepat...

Tapi disebabkan hubby saya ni "terlalu rajin", bila saya outstation, byk kali juga lah die terskip mkn vita E tu...lelaki...lelaki...untuk cantik sendiri pun nak malaskan..nasib baik ada isteri yg penyayang ni kan... :)

JENG..JENG...JENG....
lepas 3 bulan....


Alhamdulillah lepas tiga bulan parut chicken pox hubby hilang... maksudnya saya dah berjaya!!!
Horey... saya happpy sangat sebab usaha saya berhasil..bukan je parut chicken pox ilang...parut jerawat pun dh xde lagi..

Bila badan n muka dah cantik, hubby pun mula lah kuarkan statement die.. "Kalo tau macam ni berkesan, hari-hari i makan n sapu vita E ni..mesti 1-2 bulan dah hilang parut chicken pox kan..."

Nak menangis dengar statement hubby saya tau... amboi..amboi..muka dah cantik baru lah sibuk nk kate camtu kan...hehehhee

So kalo ade yang kne chicken pox dan ingin hilangkan parut tu, meh lah sembang-sembang ngan saya.. kalo nak tau lebih pasal supplement dan tips ilangkan parut pun boleh...jom sembang

LiN 6012-2307867
FB : med mordoux
Fanpage : healthy wif aqil pitstop





No comments:

Post a Comment