012-2307867 / azlindaazis@gmail.com

Thursday 22 May 2014

Preggy without shaklee VS preggy with Shaklee

Salam semua...
Tengah check-check report2 keje ni tetibe rasa mcm nak share something ngan semua...
Ni adalah based dari pengalaman sendiri...mungkin orang lain pengalaman die lain...

So lets start the sharing...

Anak Pertama MUHAMMAD FARIS AQIL (lahir 21 March 2011)

biasa lah ank pertama ape-ape pn xtau...Waktu pregnant Aqil, saya mmg 100% bergantung pada ubat2 yg klinik kesihatan bagi. Slalu check up kat klinik kesihatan Cheras. Ubat biasa yg diorg bagi Asid Folic, Ion and magnesium. Masa tu bukan tau pn sgt ape kepentingan ubat2 tu smua dan sy juga mmg xboleh nak telan lgsg ion yang klinik bagi..so secara jujurnye slama 9 bulan mengandung Aqil, sy mmg xpenah mkn ion yg klinik bg. Bila diorg bagi, sy amik je lah n buat koleksi kat umah..
Yang penting kat sini yg sy nak share is preggy ms ni mmg mcm2 lah hal nye...sy mmg cepat penat, kaki pn kerap cramp dan yg paling sedih, sy xboleh nak puasa lgsg sbb sy xtahan lapar. Ia sgt2 menyedihkan sbb sy xdapat puasa walaupun sehari ms bulan puasa..So harap maklum lah bila nk kne ganti tukan...

Anak Kedua MUHAMMAD FAIZ AFIQ (lahir 14 February 2013)

Masa mengandung Afiq pula, saya cuba untuk ambil supplement disebabkan keadaan kerja dengan jadual yang padat serta banyak outstation. Hasil dari bacaan-bacaan serta review yang saya tgk di internet, saaya telah memilih set mengandung shaklee. Masa mengandung Afiq, saya masih lagi menyusukan Aqil. Alhamdulillah preggy kali kedua ni xpenah kne cramp kaki dan tenaga saya xmcm masa mengandung Aqil dlu..Badan rasa bertenaga aje so xde masalah lah bila nk kne outstation...
Dan lagi satu yang seronoknya, bulan puasa kali ni, saya xrasa lapar dan boleh berpuasa walaupun sedang mengandung dan masih menyusu ank pertama saya. Alhamdulillah juga, susu untuk Aqil xpernah putus malah saya berjaya susukan Aqil sehingga 2 tahun 5 bulan. Masa pregnant ank kedua tu, ramai yang suruh saya stop breastfeed Aqil, tapi saya xtau lah...hati saya masih tetap nak susukan Aqil dan husband pun menyokong keinginan saya..Kesungguhan serta kuasa Allah kan, susu saya tetap ada untuk Aqil dan akan tetap ada untuknya...tipu lah kalo sy kata xrasa pape masa menyusukan Aqil sbb ms tu sy preggy kan...Ya mmg perut saya rasa sakit..yelah sbb bila kita breastfeed baby, rahim kita kan mengecut and at the same time tgh preggy kn...Tp sy dan husband tetap berdoa agar sy berjaya untuk menyusukan Aqil smpai 2 tahun dan hasrat sy dimakbulkan...ALHAMDULILLAH..
Saya betul2 terasa perbezaan ms pregnant ank 1st dgn ank kedua ni...

Ni lah set mengandung yang saya ambil ms pregnant dulu...




  • Vitalea
  • Bcomplex
  • Vita C
  • Ostematrix
  • ESP
  • Omega Guard





Jadi untuk wanita-wanita yang sedang hamil dan bakal-bakal ibu tu, set ini adalah pilihan yang terbaik...Anda akan rasa keistemewaan serta kelainannya...

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang set ini serta ingin mendapatkan set ini, hubungi lah saya.

LIN
o12-2307867 (call/whatsapp/sms)

No comments:

Post a Comment